26 Aralık 2008 Cuma

KARNI HAVUÇ




Bugün annemde misafir vardı.. Genelde misafir geldiğinde yaptıklarımı pek çekemiyorum. Telaşla sofraya inen pastalar servise başlanınca şekli bozuldu birdahakine diyorum, tabi birdahakine yine aynı zaman sorunları.. Bu kez annemin arkadaşları resimlerini çekmem için ısrar edince bana da gün doğdu. Tarifleri sırayla yayınlayacağım ama ilk önce patatesli salatamdan başlamak istedim.. Adını da ben koydum bu arada..
Malzemeler;
  • 4 orta boy haşlanmış patates
  • 5 büyük boy havuç
  • 1 büyük kase yoğurt
  • 3 diş sarımsak
  • 1 yemek kaşığı tereyağ+biraz zeytinyağı
  • 1 yemek kaşığı pul biber
  • Süslemek için cherry domates
  • tuz


Kelepçeli kek kalıbınızın alt tabanını çıkartarak kelepçeyi servis tabağına yerleştirin (yuvarlak kalıp da kullanabilirsiniz). Patatesleri bir tutam tuz serprek ezin ve kalıbın içine yayın. Havuçları rendeleyerek 1 yemek kaşığı zeytinyağında solana kadar kavurun. Patateslerin üzerine serin. Soğuyunca kelepçeyi yavaşça kaldırın. Yoğurdu sarımsak ve tuzla çırparak en üste dökün, kaşıkla etrafına akıtmadan sıvayın (Bu etapta yoğurdun kıvamlı olması gerektiğini anlayacaksınız). Üstünü cherry domatesle süsledikten sonra tereyağı ve biraz zeytinyağında yaktığınız pul biberi üstüne dökün.



Afiyetler olsun efendim ;)

1 yorum: