12 Kasım 2008 Çarşamba

ÇİKOLATALI MUS


Geçen senelerde uçakta yediğim bir tatlıydı mus.. Hep merak etmiştim tadı damağımda kalan şeyin nasıl birşey olduğunu ve nihayet araştırıp buldum.


Malzemeler;



  • 170 gr bitter çikolata
  • 1/3 bardak süt
  • 1 yumurta sarısı
  • 4 yumurta akı
  • 2 yemek kaşığı şeker

Çikolatayı ben marie usülü (kaynayan suyun üzerinde) eritin. Eriyen çikolata ılınırken ısınmış sütü (çikolatanın sıcaklığından biraz fazla olacak) çatalla çikolataya karıştırın. Buna yumurta sarısını da karıştırın. Başka bir kapta yumurta aklarını tepecikler oluşana kadar çırpın. sonra şekeri ekleyerek sert tepecikler oluşana kadar çırpın. Oluşan köpüğün 1/3 ünü çikolata karışımına ekleyerek yavaşça karıştırın. Bu esnada büyük bir kaşık kullanmalısınız ki köpükler sönmeden karışması sağlansın. Son olarak kalan köpüğü de karışıma ekleyin ve yavaşça kapta 8 çizecek şekilde karıştırın. 4 küçük kaseye paylaştırın. Üzerini dilediğiniz gibi süsleyebilirsiniz. Ben hindistan cevizi kurusuyla süsledim.. Afiyet olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder