13 Kasım 2008 Perşembe

MANTARLI PATATES




Misafir geleceği zamanlar bayanları bir telaş sarar. Elbette herkes değişik, güzel tatlar sunmak ister. Ben de damak zevkime uygun ama her seferinde değişik tatlar ararım. Bu tarifi de beğeneceğinize eminim.



Malzemeler;


  • 5 orta boy patates
  • Süt
  • 1.5 su bardağı kaşar peyniri rendesi
  • 1 küçük boy kuru soğan
  • 1 kırmızı biber
  • 1 kase doğranmış mantar
  • 1 büyük boy domates
  • Karabiber

Öncelikle patateslerin kabuklarını soyup iri iri doğrayın. Düdüklü tencereye yerleştirerek yarısına kadar süt ve tuz ekleyin. Kapağını kapatarak 15 dakika pişirin. Patates eziciyle püre haline getirerek borcama serin (Ben küçük kare borcam kullandım). Daha sonra soğan, biber,mantarı az yağda soteleyin. Domatesi,karabiber ve tuzu da ekleyerek 5 dakika pişirdikten sonra altını söndürüp patates püresinin üzerine serin. Son olarak kaşar peyniri rendesiyle üstünü kaplayarak fırınd üstü kızarana kadar bekletin. İsteyen kaşar peynirinin bir kısmını püreye de katabilir. Afiyet olsun..

1 yorum:

  1. Bu tarifi "yemekler" etiketi almış olarak görmek ilk önce şaşırttı beni, ama okudukça anladım meselenin aslını... Patatesi de mantarı da çok severim, tarif için teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil