24 Kasım 2008 Pazartesi

MAYALI POAÇA


Mayalı hamur gerçekten tecrübe gerektiren bir iş. Kabarması, yumuşaklığı, görünümü derken bayanlar genelde mayasız, kolay hamurlu poaçaları tercih ediyor. Sağlık açısından da mayalanmış hamur tercih edilmeli. Ben de uzun zamandır güzel bir mayalı tarifi arıyordum çünkü yaptıklarım istediğim sonucu vermemişti. Ama bu tarifle siz de yumuşacık mayalı poaçalar yapabileceksiniz..



Malzemeler;
  • 2 su bardağı ılık süt
  • 1 paket yaş maya veya 1 yemek kaşığı kuru maya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 kase yoğurt
  • 2 yemek kaşığı şeker
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 2 yumurta (sarısı üstüne)
  • Aldığı kadar un
  • Tuz

İçi için istediğiniz malzemeyi kullanabilirsiniz. Ben beyaz peynir ve maydonoz kullandım.

İlk önce 2 su bardağı ılık süte 2 yemek kaşığı şekeri ve mayayı ekleyerek karıştırın ve kabarması için bekletin. Başka bir kaba biraz un eleyin (3,5 su bardağı kullandım), kabartma tozu, yumurta akı ve tuzu ekleyin. Kabaran mayalı sütü, 1 su bardağı sıvı yağı ekleyerek yoğurun. İyice karıştırdıktan sonra 1 kase yoğurdu ekleyerek hamura yedirin. Hamurun çok yumuşak olması gerekiyor. Hamuru toparlamak için biraz un serpiştirerek yoğurabilirsiniz. Parçalar koparıp iç ekleyerek tepsiye dizin. Kabaracağı için araları açık olmalı (1 fırın tepsisine 9 adet sığıyor). Tepsilere yerleştirdikten sonra fırını 50c ye ayarlayın. Isındıktan sonra poaçaları 20 dakika ısınan fırında mayalandırın. 20 dakika sonra poaçalar kabarmış olacak. Üstlerine yumurta sarısını sürüp çörek otu serptikten sonra 180c lik fırında kızarana kadar pişirin.

Bu hamurun tek farkı yoğurdun en son katılarak hamura yedirilmesi. Bu işlemin sonucu bu kadar değiştireceğini tahmin etmemiştim.

Püf noktaları;

  • Mayayı eriteceğiniz süt asla çok sıcak olmamalı. Sadece hafif sıcak olacak
  • Unu her zaman eleyerek kullanın.
  • Maya fazla kullanılırsa hamur bembeyaz olmaz.
  • Hamur ele yapışmalı. Fazla un kabarmayı engeller.
  • Hamur şekil verildikten sonra mayalandırılırsa sönmemiş olur ve daha fazla kabarır.
  • Kabaran poaçalara yumurta sürerken sönmemesi için çok yavaş ve dikkatli hareket edilmeli.
  • Üstüne sürülen yumurta fazla olursa da kabarmayı engeller.
  • Son olarak üstlerine sürülen yumurtaya biraz yoğurt karıştırırsanız renkleri daha güzel olur.

AFİYET OLSUN :)

4 yorum:

  1. püf noktaları için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  2. evet ben de şimdiye kadar mayasızları tercih etmiştim, ama artık mayalı şeklini deneyeceğim, sağol

    YanıtlaSil
  3. eminim çok güzel olur çünkü ben süt yerine yoğurt kullandım o da cok güzel oldu.hatice gürel

    YanıtlaSil
  4. benim bildiğim mayasız hamurişlerini tercih etmemiz gerekiyormus tv de bir uzman öyle demişti. sebebi bağırsaklarda tekrar mayalanıyormus.

    YanıtlaSil